Werkwijze
Uiteraard is het ook mogelijk om jouw nieuwe contentstrategie te combineren met een nieuwe website. Wij zorgen dan dat content in elke fase van het proces langs blijft komen zodat straks zowel de layout als inhoud klopt!
Allereerst nemen we de intentie achter de verschillende pagina's onder de loep. Wil je hier informeren, adviseren of converteren? Kan de bezoeker de juiste informatie snel vinden en is er geschreven in de juiste tone-of-voice? Misschien komen er wel veel vragen binnen bij je klantenservice omdat informatie niet duidelijk is. We kijken waar we aanpassingen willen doorvoeren en waar we juist volledig nieuwe content willen creëren.
We gebruiken ook de kennis van onze designers. Is de huidige structuur en layout van de homepage en de opbouw van de contentpagina’s logisch ingedeeld? Het is belangrijk dat deze toepasbaar voor jouw content wensen.
En hoe staat het op dit moment met de vindbaarheid voor zoekmachines? We kijken naar de belangrijkste pagina’s en zoekwoorden voor SEO. Door onze expertises te combineren zorgen wij ervoor dat het totaalplaatje straks écht klopt.
Met een helder beeld van jouw wensen werken we vervolgens een stappenplan en stijlgids voor je uit. We leggen samen vast wat de belangrijkste doelen zijn, hoe we de bezoeker aanspreken en welke pagina's we onder handen nemen. Dit zijn allemaal elementen die onderdeel zijn van een contentstrategie.