Marketing

SEA - Search Engine Advertising

Een shortcut naar een hogere plek in de resultaten van zoekmachines is SEA. Je adverteert in Google op bepaalde zoekwoorden.

Zoekt jouw potentiële klant op dit zoekwoord, dan staat jouw bedrijf op een mooie plek in de zoekresultaten. Met de juiste aanpak kan dit een interessante optie zijn.

sea-search-engine-advertising-marketing-wat-we-doen

In het kort

Wat is SEA

Waar je met SEO op organische wijze hoger in de zoekresultaten van Google terechtkomt, doe je dat met SEA tegen betaling. SEA staat voor 'Search Engine Advertising', en het kan, mits slim toegepast, een interessante manier zijn om je bedrijf te promoten.

Deze betaalde advertenties staan vaak bovenaan de zoekresultatenpagina's. Deze plek is felbegeerd en daardoor duur, maar er zijn ook goedkopere alternatieven.

Hero image

Zoek het juiste zoekwoord

Over het algemeen is het via SEA makkelijker én sneller om hoger in de zoekresultaten te verschijnen dan met SEO. Maar aan deze voordelen kleeft een prijskaartje: het is duurder. Hoe hoger de concurrentie voor een specifiek zoekwoord, hoe hoger de kosten voor een advertentie op Google. Daarom beginnen we altijd met een grondig onderzoek naar de meest effectieve zoekwoorden, het zoekwoordenonderzoek. Op deze manier kunnen we vaak geld besparen, terwijl we toch de gewenste resultaten behalen.

Over resultaten gesproken: we bespreken altijd eerst jouw doelstellingen voor de advertenties. Wil je meer telefoontjes van potentiële klanten? Meer leads via je website genereren? Of simpelweg meer verkeer naar je site trekken? Afhankelijk van jouw doelen richten we de campagne in. Door middel van conversieoptimalisatie zorgen we er bovendien voor dat je website optimaal is ingericht om deze doelen te bereiken.

Union

Zo gaan we te werk

Een SEA-campagne doorloopt verschillende stappen. Eerst analyseren we wanneer jouw doelgroep het meest actief is, zodat we weten wanneer we de advertenties willen weergeven. Daarna stellen we een budget in, zodat je vooraf weet wat de kosten van de campagne zullen zijn.

Afhankelijk van het zoekwoord bepalen we vervolgens onze strategie. Zo is adverteren op specifieke zoekwoorden vaak goedkoper dan op meer algemene termen, maar bereiken we daarmee wel de juiste doelgroep?

Tijdens de campagne houden we nauwlettend in de gaten wat de resultaten zijn, die we vervolgens aan je rapporteren.

Plan een call in van 30 minuten

Een shortcut naar een hogere plek in de resultaten van zoekmachines met SEA: betaald adverteren in Google op jouw zoekwoorden.

Wil je meer weten over SEA en hoe je moet adverteren via Google? 

Neem dan contact met ons op, Jeffrey vertelt je er graag meer over!