Marketing

Conversie Optimalisatie

Elke pagina op je website dient een doel. Heb je die doelen nog niet helder, dan helpen we je daarbij.

Vervolgens zorgen we er met conversieoptimalisatie voor dat bezoekers jouw doelen zo makkelijk mogelijk kunnen bereiken.

Group 52

In het kort

Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van een kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele bezoeker of gebruiker op je website converteert. Ook wel gezegd: een gebruiker die een bepaalde actie maakt die jouw organisatie een waarde oplevert. Dat kan een bedrag zijn, maar bijvoorbeeld ook een specifieke handeling zijn, zoals het inschrijven voor de nieuwsbrief.

Met andere woorden: je probeert met CRO het maximale uit je bezoekers op de website te halen omdat je ze naar een doel - conversie - wilt sturen.

Group 52

Doelgericht te werk

De dagen waarop een website slechts fungeerde als een visitekaartje liggen ver achter ons. Waarschijnlijk heb je grotere doelen, zoals het vergroten van je naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten of het verkopen van producten.

Om ervoor te zorgen dat bezoekers van je website jouw doelen bereiken, passen we conversieoptimalisatie toe: we moedigen ze aan om specifieke acties te ondernemen.

Hero image

Duidelijke doelstellingen

Om dit te bereiken, moeten we weten welke doelen je hebt met je website. Wil je dat bezoekers contact met je opnemen, een whitepaper downloaden, of misschien producten online kopen? Dan kijken we vanuit die invalshoek naar je website. Zodra we de doelen hebben vastgesteld, onderzoeken we mogelijke obstakels.

Wil je bijvoorbeeld dat bezoekers je whitepaper downloaden, dan is het van belang dat ze deze gemakkelijk kunnen vinden en dat ze ervan overtuigd worden dat ze de informatie echt nodig hebben.

Hoe eenvoudiger het voor je bezoekers is om je doel te bereiken, hoe beter. We verwijderen vervolgens alle mogelijke obstakels.

Conversie optimalisatie op Maat

Het toepassen van conversie optimalisatie kan aanzienlijke voordelen opleveren voor jouw organisatie. Alles draait om het gewenste gedrag van je bezoekers. Vanuit dit perspectief analyseren we welke stappen nodig zijn om dit gedrag te stimuleren. Tijdens het traject worden deze stappen zorgvuldig geanalyseerd.

Wij helpen jou om het rendement dat je uit je website of webshop haalt te verbeteren.

Heb je het gevoel dat bezoekers op jouw website niet doen wat je zou willen? Dan kan conversie optimalisatie de oplossing zijn. Neem gerust contact met ons op, dan bespreken we graag de mogelijkheden!

Rectangle 461

Geavanceerde Tools

We maken gebruik van diverse tools om te achterhalen waar je bezoekers vastlopen. We identificeren welke stappen ze moeten nemen en kijken of deze processen logischer kunnen worden ingericht. Het doel is om een zo soepel mogelijk traject te creëren, waarbij je bezoekers moeiteloos jouw doelen bereiken.

We zullen je adviseren over mogelijke verbeterpunten en stellen concrete veranderingen voor. Hierbij maken we ook regelmatig gebruik van A/B-testen, waarbij we twee varianten van een proces eenvoudig kunnen testen en kunnen zien welke het meest effectief is. 

Conversieoptimalisatie is geen eenmalig proces, maar een voortdurende cyclus van onderzoek, evaluatie en bijsturing.

Plan een call in van 30 minuten

Wil je meer weten over Conversie Optimalisatie (CRO) en hoe jij je klanten kunt verleiden in iedere fase van de funnel?

Neem dan contact met ons op, Pim vertelt je er graag meer over!