Blog|Technologie

Verbeter je website. Juist nu!

Conversie Optimalisatie: In tijden dat het allemaal wat tegenzit, houden veel bedrijven de hand op de knip. Dat is ergens wel logisch, want de kans is groot dat je nu even wat minder verkoopt dan anders. Maar 1 van de eerste potjes die vaak sneuvelt, is het marketingbudget. Terwijl het juist nu belangrijk is om te investeren in de opbouw van je merk op de lange termijn. Zoals de doorontwikkeling van je website, bijvoorbeeld.

Wout, 15 juni 2020
4 minuten leestijd
conversie-optimalisatie

Nog steeds gloeiend heet

Marketingweek haalde een voorbeeld uit de laatste recessie aan: Virgin Atlantic, de vliegtuigmaatschappij van Richard Branson. Toen in 2008 de ene na de andere bank omviel, waren er ineens een stuk minder passagiers en steeg de olieprijs gigantisch. Wat deden ze? Ze gaven meer geld uit aan marketing en concentreerden zich op het verder uitbouwen van hun merk met een campagne die hun 25-jarig bestaan viert: Still red hot. Achteraf bleek dat ze met die campagne voor elke £1 die ze investeerden zo’n £10.58 verdienden. Omgerekend naar euro’s: op elke € 1,14 verdienden ze € 12,09. Percentages om behoorlijk jaloers van te worden!

Hoe je slim investeert in tijden van tegenslag

Als je hele bedrijfstak en bedrijf nu op z’n gat ligt, dan is het natuurlijk gewoon overleven. Je eerste prioriteit is om het hoofd boven water te houden, marketing is dan het laatste waar je aan denkt. Gelukkig zijn er ook veel bedrijven die ondanks een crisis de ruimte houden om te investeren. 1 van de belangrijkste zaken om je “marketing-euro’s” in te steken, is je website.

Veel bedrijven zien hun website als een visitekaartje. Als de contactgegevens maar te vinden zijn, is het vaak al goed. Maar je website is juist een kanaal waar je perfect contact kunt leggen met potentiële klanten en contact kunt houden met bestaande klanten. Daar kunnen wij je bij helpen door de gebruikerservaring van je website te optimaliseren.

User Experience op je website

Een website kan veel meer zijn dan alleen een visitekaartje. Als je online producten verkoopt, wil je natuurlijk dat zo veel mogelijk mensen bij je kopen. Maar ook als je andere doelen hebt met je website, zoals het achterhalen van contactgegevens van potentiële klanten, is een goede gebruikerservaring onmisbaar. Dit noemen we conversie-optimalisatie, en de gebruikerservaring speelt daar een belangrijke rol in.

De gebruikerservaring noemen we ook wel User Experience of UX. We kijken eerst naar de doelen die je met je website hebt en op welke manier je bezoekers die doelen nu kunnen bereiken. Vervolgens brengen we in kaart wat ervoor nodig is om dit proces te verbeteren. We kijken niet alleen naar de technische kant, maar juist ook naar de ‘zachte’ kant van het verhaal: hoe voelen je bezoekers zich bij het gebruiken van je website? En leiden hun handeling tot het gewenste resultaat? Maar ook belangrijk: op welk apparaat bekijken ze je website het liefst, en werkt dat allemaal goed? En is je site wel snel genoeg?

We onderzoeken al deze aspecten en optimaliseren ze waar nodig. Zo helpen we jouw bezoekers de doelen te bereiken die jij wilt dat ze bereiken, terwijl het ondertussen ook nog prettig en aantrekkelijk is om gebruik te maken van je website.

Beginnen met Conversie Optimalisatie?

Wil jij ook starten met conversieoptimalisatie? Het is voor ons vrij eenvoudig om je hierbij te helpen, Wij doen een scan van je website en aan de hand daarvan zal een van onze experts een adviesrapport naar je doorsturen met de resultaten. Wij zijn gespecialiseerd in het optimaliseren van interacties en wij kunnen jou van A tot Z ontzorgen!

Wil je meer weten? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Met een beetje geluk krijg je Pim aan de telefoon, die je dan vervolgens de oren van je kop kletst over dit onderwerp ;)…

Plan direct een gratis call met Pim!

Wil je meer weten over de cases uit jouw sector? Neem dan contact op met Pim, hij vertelt je er graag meer over en kijkt met je mee wat we voor jou kunnen betekenen.